vrijdag 17 september 2010

Egel

Ik kan het zo erg vinden als ik langs- en op de wegen de nodige egels tegenkom die slachtoffer zijn geworden van het verkeer.... Het zijn van die prachtige beestjes die toch best snel kunnen lopen, hierover verbaas ik me elke keer weer. Het afgelopen jaar hadden we ook twee egels in de tuin. Wisten jullie overigens dat ze zo'n vijf maanden in winterslaap gaan?
Dit is het egeltje van atelier de Kleine Trol. Voor wat betreft zijn grootte is ie behoorlijk aan de maat, bijna natuurgetrouw. Het was een leuk werkje om te doen.
Iedereen een fijn weekend!
Hartegroet, Carla.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Carla,

    Wat een schatje is het geworden!!Heel aaibaar!! Hihihi....al zou ik dat bij een echte liever niet doen!

    Is idd erg ja, hoeveel je er ziet liggen! Helemaal platgereden.Zielig!

    Fijn weekend, groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooohh get meis ik leef met je mee. Ik vind het ook verschrikkelijk hoeveel egeltjes je bij de weg ziet liggen. Toen wij nog in het bos woonden had ik een bak met kattebrokken bij de achterduur staan voor alle katten en egels. En elke avond kwamen ze weer. Zo schattig. Alleen elke keer als ze geweest waren kon je zien dat ze zich helemaal vol aten hihi. Want elke dag zatten er een paar keutels in. hihi
    Liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen